اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۴۵

دریافت حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۳۰۲
دریافت ۱۰ درصد وجوه اضافی تحت عنوان حق سرویس علاوه‌بر سود قانونی از مصرف‌کنندگان توسط رستوران‌داران، غیرقانونی است.

دریافت 10 درصد وجوه اضافی تحت عنوان حق سرویس علاوه‌بر سود قانونی از مصرف‌کنندگان توسط رستوران‌داران، غیرقانونی است.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران، علی فاضلی، رییس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای به سازمان نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران که رونوشت آن نیز به اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران ارسال شده، دریافت حق سرویس از سوی واحدهای صنفی رستوران را غیرقانونی اعلام کرده است.

 

فاضلی با استناد به نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام داشته است که طبق ماده 57 قانون نظام صنفی، انجام هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود از مصادیق بارز گرانفروشی است.

 

وی از اتحادیه مربوطه خواسته است تا ضمن بررسی موارد تخلف واحدهای صنفی، برابر قوانین و مقررات جاری با آنها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

 

متن نامه معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به شرح زیر است:

«روسای محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها

موضوع: حق سرویس در رستوران‌ها

 

احتراما با عنایت به اخبار و گزارشات واصله، اخیرا برخی واحدهای صنفی رستوران در سطح کشور به استناد مصوبه کمیسیون نظارت اقدام به گرانفروشی و اخذ غیرقانونی 10 درصد وجوه اضافی تحت عنوان حق سرویس علاوه‌بر سود قانونی از مصرف‌کنندگان می‌نمایند.

لذا از آنجا که مطابق ماده 57 قانون نظام صنفی انجام هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار گردد از مصادیق بارز گرانفروشی می‌باشد و نظر به ابهامات بوجود آمده در این خصوص به پیوست تصویر نامه شماره 6321 مورخ 22/2/1395 دفتر بررسی قیمت این سازمان در رابطه با نحوه نرخ‌گذاری خدمات مذکور و عدم دریافت مبالغی خارج از قیمت نهایی مصرف‌کننده ارسال می‌گردد.

لطفا دستور فرمایید به‌منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و با بهره‌گیری از توان نظارت و بازرسی اتاق اصناف از واحدهای صنفی ارایه‌دهنده کالا و خدمات موصوف در سطح آن استان، بازرسی و در صورت احراز تخلف وفق قوانین و مقررات جاری برخورد قانونی لازم معمول و نتیجه اقدامات به این معاونت منعکس گردد».

s

s

s

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016